|
Gladijator je remorker, sagrađen 1915. godine, a pripadao je floti Anonymous društva plovidbe, vuče i spašavanja Danilo Tripcovich & Co, sa sjedištem u Trstu.
3. srpnja 1940, Gladiator je rekvirirala Italija i upisan je u pomoćnu državnu flotu kao pratnja brodova te dobiva oznaku F 98, međutim, nastavio se koristiti kao tegljač iako je naoružan pramčanim topom. Svoj kraj Gladiator je doživio na samom početku II svjetskog rata 21. svibnja 1941. u vodama šibenskog arhipelaga kada je vukao ponton GM 216 od Šibenika do luke Brindisi opremljen sa dva 190/45 mm topa, dvije strojnice i dva mitraljeza 20/70 mm. Oko deset sati ujutro, između otoka i Zlarin i Tijat udara na minu i tone na 57 metara dubine. Tom prilikom jedan član posade je poginuo, a nekoliko je ozlijeđeno. Ponton GM 216 nastavio je plutati, a u tegalj ga je preuzela topovnjača Ernesto Giovannini.
Gladiator danas leži na dubini od 55 metara obrastao uglavnom morskom travom i sumporačama te tako čini dom ugorima, zubacima i fratrima koji se u velikom broju motaju po njegovoj palubi. Olupinom dominira veliki parobrodski dimnjak, a kroz brojne otvore može se vidjeti unutrašnjost broda i pogonski motor.
Tijekom ronjenja nije bilo nikakvog vjetra niti valova tako da nam je zaron bio ugodan. Na dubini od 37 metara počeli smo uočavati obrise olupine u svoj njezinoj ljepoti, a do krme smo se morali spustiti na 47 metara, a onda prema dimnjaku i pramcu.
Gladiator F 98 je svakako olupina koji treba posjetiti tim više što je netaknuta i bogata opremom iz svoga doba, a nama je svakako jedna od najdražih jer smo prva organizirana grupa ronilaca koja je zaronila na nju. Svakako pogledajte i video. (d.d.)
Gladijator je remorker, sagrađen 1915. godine, a pripadao je floti Anonymous društva plovidbe, vuče i spašavanja Danilo Tripcovich & Co, sa sjedištem u Trstu.
3. srpnja 1940, Gladiator je rekvirirala Italija i upisan je u pomoćnu državnu flotu kao pratnja brodova te dobiva oznaku F 98, međutim, nastavio se koristiti kao tegljač iako je naoružan pramčanim topom. Svoj kraj Gladiator je doživio na samom početku II svjetskog rata 21. svibnja 1941. u vodama šibenskog arhipelaga kada je vukao ponton GM 216 od Šibenika do luke Brindisi opremljen sa dva 190/45 mm topa, dvije strojnice i dva mitraljeza 20/70 mm. Oko deset sati ujutro, između otoka i Zlarin i Tijat udara na minu i tone na 57 metara dubine. Tom prilikom jedan član posade je poginuo, a nekoliko je ozlijeđeno. Ponton GM 216 nastavio je plutati, a u tegalj ga je preuzela topovnjača Ernesto Giovannini.
Gladiator danas leži na dubini od 55 metara obrastao uglavnom morskom travom i sumporačama te tako čini dom ugorima, zubacima i fratrima koji se u velikom broju motaju po njegovoj palubi. Olupinom dominira veliki parobrodski dimnjak, a kroz brojne otvore može se vidjeti unutrašnjost broda i pogonski motor.
Tijekom ronjenja nije bilo nikakvog vjetra niti valova tako da nam je zaron bio ugodan. Na dubini od 37 metara počeli smo uočavati obrise olupine u svoj njezinoj ljepoti, a do krme smo se morali spustiti na 47 metara, a onda prema dimnjaku i pramcu.
Gladiator F 98 je svakako olupina koji treba posjetiti tim više što je netaknuta i bogata opremom iz svoga doba, a nama je svakako jedna od najdražih jer smo prva organizirana grupa ronilaca koja je zaronila na nju. Svakako pogledajte i video. (d.d.)
|