Adriaticro
homepage Početna ›› Novosti & Akcije
Ronilački safari

Datum: 7.10.2018.

Kabine na brodu su prostrane, ugodne s klima uređajima, a posada broda profesionalna i upućena za rad s roniocima te vam cijelo vrijeme stoji na raspolaganju. U safari je uključen doručak, ručak i večera, a iako su svi meniji usklađeni prema roniocima, obroci su ukusni i više nego obilni. Cijelo vrijeme su vam na raspolaganju besplatna voda, filter kava ili čaj, a također je moguće naručiti piće iz brodskog bifea.

Naš je plan bio ukrcaj u Sukošanu, a potom plovidba prema Vodicama i Šibeniku, te do Visa i povratak preko Kornata nazad do Sukošana, međutim ovaj puta vremenski uvjeti nisu bili na našoj strani. Jako jugo na otvorenom moru odgodilo je putovanje prema Visu koji je poharala pijavica. Morali smo ostati dan više u Murterskom moru, ali nam je zato ono pokazalo sve svoje ljepote podmorja.

Prvi zaron bio je na Babuljaku Malom gdje smo isprobali opremu na jednostavnom, ali lijepom zaronu prepunom crvenih i plavih gorgonija. Na drugi zaron smo se uputili prema Žirju gdje se nalazi Wreck avioma Štuka (Stuka Junkers Ju 87). Kuriozitet je ove olupine da je to jedan od dvije preživjele Štuke. Jedna se nalazi u muzeju u Chicagu, a ova naša je druga i jedina na kojoj se može roniti. Naravno uz ovlašteni ronilački centar koji ima koncesiju. Olupina je predivna. Jedino je iz nje ispao motor koji se nalazi u blizini. Sačuvani su svi detalji tako da na dubini od 28 metara možete provesti četrdesetak minuta diveći se ovom avionu. Nakon izrona tramuntana nas je potjerala do Vodica gdje smo prenoćili, a ujutro se zaputili prema Wrecku Gladiator koji je na najvećoj dubini od 52 metra, ali olupina počinje već na 45 metara. Svejedno smo se odlučili za stage boce. Bila je to lijepa prilika da se proba ronjenje na ovaj način, ali i da se isplanira vrijeme izrona s mješavinama. Gladiator je remorker naoružan protuavionskim topom koji je naletio na vlastitu protubrodsku minu u blizini otoka Prvić, Zlarin i Obonjan. Olupina je sjajna jer je netaknuta zbog dubine na kojoj se nalazi, a društvo joj pravi mnoštvo riba od kojih svakako treba spomenuti kirnje, zubace i ugore. Drugi zaron napravili smo na plovnoj oznaci u blizini otoka Sestrica Mala uz koju me vežu lijepe uspomene iz vremena dok se na Obonjanu nalazio ronilaki centar, a na Sestrici su bili organizirani dnevni i noćni zaroni.

Nakon ronjenja odlazimo u Šibenik i provodimo ugodnu večer uz šetnju ovim lijepim gradom, a ujutro ponovno jugo. Kapetan donosi odluku da se ne može krenuti prema visu i pokušavamo zaron na otočiću Sokol, no i ovdje je jugo prejako. Krećemo prema Babuljaku, a na pola puta vrijeme okreće na buru. Nama na brodu ne smeta ništa jer je brod od 27 metara i 150 tona potpuno siguran, ali i ronjenje mora biti ugodno, tako da ronimo na Babuljaku i Kukuljaru. Zaroni su zaista ili prekrasni uz bogatstvo riba i gorgonija, a susreli smo se i s impozantnim zubacem koji nije pokazivao gotovo nikakav interes za nas bučnu rulju u njegovom staništu pa nas je počastio poziranjem pred kamerom.

Safari smo nastavili idući dan na Wrecku Francesca di Rimini, trgovačkom brodu koji je prevozio granate i eksploziv. Zbog kvara se 1944. godine usidrio u blizini otoka Kaprije gdje su ga uočila dva britanska lovca tipa Spitfire te pogodili torpedom u zadnji desni bok radi čega je došlo do potonuća. Wreck se nalazi na dubini od 38 metara do 50 metara. Od tri jarbola koliko je brod imao dva se nalaze u pjesku pokraj olupine, a treći se uzdiže do dubine od 28 metara. Kroz brod se roni iznad granata koje su prekrivene mrežom, a izlazi na pramčanom otvoru na 45 metara dubine. Po izronu krenuli smo prema kornatima i zaronili na jednoj od predivnih kornatskih lokacija Piškeri. Zapravo na Kornatima loša ili prosječna lokacija niti ne postoji..

Dva dana ronili smo na top lokacijama ovoga akvatorija i preronili Levarnaku, Kamičić, Balun i Obručan te uživali u jatima salpi, gofova, fratara i divili se veličanstvenim škarpinama, murinama i tunama, crvenim i žutim gorgonijama oduševljeni čistoćom i ljepotom dubina koje vam mogu pružiti samo Kornati. U međuvremenu, u trenucima odmora od ronjenja uživali smo u čarima ribarskog naselja Sali na Dugom otoku. Po povratku u Sukošan na kraju puta oprostili smo se sa svim roniocima s broda i posadom M/B Vranjak I koja je zaista profesionalno odradila svoj posao i užitak na ovom ronilačkom safariju učinila potpunim. (dd)